ذهن زیبا

خدایا ! نوشتن را به شرطی می خواهم که کلماتم عطر نفسهای تو باشد .

ذهن زیبا

خدایا ! نوشتن را به شرطی می خواهم که کلماتم عطر نفسهای تو باشد .

خدا با من شوخی نکن !

 چند ماه پیش از ذهنم آهنگی برخاست که در قالب کلمات موزون روی صفحه ای سفید نوشتمش . با وزنی تکراری که می دانم شبیه به این وزن را در جایی دیگر خوانده اید  . همه اش را در یک زمان کوتاه نوشتم گرچه همانطور که می بینید همه اش خیلی هم زیاد نیست ! احساس آهنگی که برایتان می نویسم برایم هنوز مانده است و من از این بابت خوشحالترین مرد جهانم !... ولی هر چه با ذهنم کلنجار رفتم نتوانستم چیزی به آن اضافه کنم تا بیشتر با چشمانتان بازی کند . چرایش را نمی دانم ...

 

 من احساسم را اینجا برای شما هم می نویسم و امیدوارم احساس من احساس شما هم باشد .

 

 

خدا با من شوخی نکن !

 

خدا با من شوخی نکن، جدی بگو دوسم داری                  بگو اگه باهات باشم، دست توی دستم می زاری

خدا اگه باهات باشم، دنیا برام چه رنگیه                         سیاهه سبزه یا بنفش، یا که همش یه رنگیه

خدا تو قلبم یه گله، جا واسه غیر از تو که نیست              اگه باشه غریبه با، معنی عشق تو که نیست

خدا بدون بدونِ تو، موسا فقط یک کلمه ست                     با تو فقط جون می گیره معنی اون یه عالمه ست

خدا شبا همش دلم، بهونه ی تو رو داره                          شاید می دونه که خدا، ارزش عشقش رو داره

خدا می دونی که موسا، عجیب غریب هواخواته                جواب عشقش رو بده، که بدجوری خاطرخواته

خدا روزا مواظبم، هر کاری گفتی بکنم                            نکنه یه وقت بد بشمو، قرارمونو بشکنم

خدا تو نازی بخدا شاد و قشنگی بخدا                              نه سبز سیاه یا که بنفش، فقط یرنگی بخدا

خدا تو خوبی بخدا خدا تو نوری بخدا                               اگه تو قلبی بتابی، عین وجودی بخدا

خدا می دونم که یه روز مهمونِ آخرت می شم                  اونجا دیگه تحویل بگیر نزار که بی تو گم بشم!

خدا بگو مهدی بیات دلم داره پر می زنه                          واسه قدمهاش چشامم، بدجوری پر پر می زنه

خدا داره تموم می شه شعر من و رنگ قلم                       ولی بدون برای تو، هنوز پر حرفه دلم

 

خدا همه می گن خدا همه شدن غرق دعا

     

                                               دلای ما منتتظره بگو به مهدی تو بیا بگو بیا بگو بیا

                              _______________________________________

مهدی جان :

 

استالَه از برق چشت هر شو اگن وام اگره           *          هر که بکه از چش تو از تو دلت بال اگره

راز چش تو تو چشن  ؟ که هر که عاشقت بشه     *          انگار اگی تو آسمون وا بالخو پرواز اگره

 

 

 

                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 21 + ارسال نظر
مریم سه‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 06:19 ب.ظ http://medad-rangi.blogsky.com

سلام...خیلی قشنگ گفتین...موفق باشین.

فرزاد ( بندرجاسک ) سه‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 07:04 ب.ظ http://www.jaski.mihanblog.com

سلام موسی جانو بسیار زیبا و پر معنا نوشته ای. بازم بنویس.

گن جیش کک سه‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 07:08 ب.ظ http://gonjeshkakeashemashe.blogsky.com/

علیک سلام و ترانه های خوبی بود

عسل سه‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 09:01 ب.ظ

سلام
امیدوارم حالتون خوب باشه
خیلی زیبا بود .
موفق باشین.

چوک لنگه سه‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 09:20 ب.ظ http://lengeh.blogsky.com

سلام
من از شعر و موسیقی خیلی کم سر در میارم و راستش نمیتوانم روی شعر و معنیش تمرکز کنم.
به هر حال همین طبع شعرت خودش جای تقدیره

یاسمن سه‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 10:12 ب.ظ http://yasi5.blogfa.com

سلام
لذت بردم


خدایا تو را سپاس می گویم، به خاطر همه آنچه دارم و ندارم .
خدایا به داده هایت ، به نداده هایت و به گرفته هایت شکر
داده هایت رحمت ، نداده هایت حکمت و گرفته هایت امتحان است .

آقا معلم چهارشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 12:23 ق.ظ http://www.mualem.blogfa.com

متشکرم دوست خوش ذوق من
ترانه ی زیبایی سروده ای
هممون منتظریم یکی بیاد نجاتمون بده... ولی می ترسم وقتی اومد خودمون بشیم مخالفش.....و طاقت حرافش رو نداشته باشیم... اومدنش ازمایش بسیار سختی خواهد بود...
در پناه حق

آقا معلم چهارشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 12:42 ق.ظ http://www.ruydar.com

ضمنا من ان شائءالله فردا به سوی رویدر حرکت می کنم و در باره ی رویدر هم در سایت رویدر مطالب زیادی نوشته ام و در حال تکمیل نمودن آن هستم. لینکش رو هم روی وب کلیک کنی می بینی و یا http://www.ruydar.com/
موفق باشی

مرجان چهارشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 12:52 ق.ظ http://marjan.blogfa.com

دست خدا همیشه آماده دستگیری ماست، اما به سبب اختیاری که داریم، این ما هستیم که باید دست او را بگیریم، که اینکار با داشتن خلوص نیت و توجه دائم به او و یاری خواستن از او و دیدن دست او در اتفاقات روزمره و احساس حضور دائم او میسر است.
***********
به امید آنروز . همیشه پیروز و زیبا ذهن.


ممد چهارشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 01:55 ق.ظ

ایرانی ها هزار سال است به انتظار نشسته اند از دنیا عقب افتاده اند مالزی و کره حنوبی و امارات و هند ووووووو ظرف بیست سال از اروپا جلو زده اند . نبشینید تا یکی بیاید نجاتتات بدهد بزنید توی سر و سینه خودتان و عزاداری بکنید تا منجی تان بیاید آنهم یک منجی عرب !!! واقعا که ...
کتاب شیعه گری احمد کسروی را بخوانید تا متوجه شوید که چرا کسروی را ترور کردند .
پاینده باشید.

دلک چهارشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 06:46 ق.ظ

مهدی و امثال اینها خرافات محض است و بس بریم دنبال مسائل علمی تا ازین عقب افتادگی فعلی بیرون بیائیم البته من قصد توهین ندارم این نظر شخصی منست

سلام دوست عزیز
قبل از اینکه من بخواهم اینجا جوابی برای شما و دوست بی آدرس دیگرمان ( ممد) بنویسم . دوستی عزیز ( سمانه خانم ) لطف کرده اند و جواب مرا نوشته اند ! فقط در آخر این جمله را هم به نوشته ایشان اضافه می کنم :
کاش هوس حرف ایمان را می فهمید .

سمانه ****** شمیم عشق چهارشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 07:30 ق.ظ http://shamimeeshgh.blogfa.com

دل آدمها به اندازه حرفهایشان بزرگ نیست...
اما اگر حرفهایشان از دل باشد ، میتواند بزرگترین آدمها را بسازد...!


توانایی بر زبان آمدن چنین اشعاری لیاقت می خواهد و "نظر خدا"!
وزن و قافیه بماند که در مقابل آنچه از دل برآید ناچیز است...

و مهدی(عج)...
زیباترین کلام اینست که: (اللهم عجل لولیک الفرج)

اگر اجازه دهید کلامی بر کامنت دو دوست قبلی بگذارم:
" منتظر واقعی آن است که نه فقط به انتظار بنشیند. انتظار و سازندگی... نه انتظار و سکون!... مهدی صحه و مکملیست بر تلاش منتظران. شروع کرده ایم... منتظر شروع نیستیم... ما "اوج" را میطلبیم که مهدی را می خواهیم...
برابری در عدالت را از یاد نبریم... ما قبلا هم یک منجی داشتیم... محمد(ص) هم عرب بود... "

معرفت را هم از ما بیاموزید! گاهی وقت کردید آنطرفها هم بیایید.
راستی نمی شود لینک ما هم اینجا باشد؟...

یا علی

فریبا چهارشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 02:36 ب.ظ

اگر چه دنیا حرکت می کند باد باران در زمستان می وزد اگرچه قصه دنیا با بهار سرسبز می شه تابستان ای فصل گرم می شه اگرچه پاییز زره زره اما تمام او ن ها یک بهانن برای پیدا کرده اون ستاره دوازده که نمی دانیم کجاست و چرا نمی اید.

Reza (alireza) چهارشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 06:57 ب.ظ

Reza (alireza) چهارشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 06:58 ب.ظ http://permanent-love.blogspot.com

بسم الله الرحمن الرحیم
.
با سلام
چندروز پیش (مصادف با روز پدر) اومدم اینجا اما وقت نداشتم مطلب شما رو بخونم و نظر بدم. اما توی قسمت "روزانه" متوجه‌ی لینکی شدک که به وبلاگ خوابگرد داده بودید. رفتم و اون مطلب رو خوندم، گرچه مدت زیادیه این قانون رو رعایت می‌کنم (و شخص دیگه‌ای بهم یاد داده بود) اما در کل بازهم از اون مطلب توی وبلاگ خوابگرد استفاده کردم. حالا فقط متعجب موندم شما که خودتون اون لینک رو گذاشتید گوشه‌ی وبلاگتون، یعنی اون رو دارید پیشنهاد می‌کنید، چرا خودتون اون سه‌تا قانون رو رعایت نمی‌کنید؟!
و اما درباره مطلب‌تون
من اصلاً بلدنیستم شعر بگم یا اینکه یک مطلب زیبا بنویسم، اما وقتی شعر یا مطلبی رو می‌خونم، بالاخره یا خوشم میاد یا بدم میاد. ی‌جورایی آدم می‌تونه بفهمه که مطلب خوب نوشته شده یا نه! اما ایراد نمی‌تونم بگیرم
شعر شما گرچه مفهوم و محتوای خوبی داره، اما از نظر شعر و... اصلاً برای من دلنشین نبود.
.
الهم عجل لولیک الفرج
بدرود

سلام دوست من
در خصوص لینکی که بنده از وبلاگ خوابگرد اینجا گذاشتم باید بگویم که متاسفانه سیستم من بدلیل مشکلی که دارد (و هنوز در رفع آن موفق نبوده ام) قادر به رعایت این قانون نیست ! ... از تذکرت ممنون .
در خصوص نظرتان در مورد نوشته من، نظر شما هم برای من یک نظر است و قابل احترام .
سپاس از حضورت .

ابراهیم چهارشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 09:13 ب.ظ http://inja-anja.mihanblog.com

کلی ذوق و سلیقه به خرج داده ای! آفرین

حرفهای ناتمام چهارشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 09:22 ب.ظ http://shariatti.blogsky.com

خدا ، برای نگفتن حرفهای بسیار داشت.
«دکتر علی شریعتی»
سلام
وبلاگ حرفهای ناتمام به روز شد.
چشم انتظار قدمهای سبزتان هستیم.

لیسانس بیکار جمعه 3 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 07:09 ق.ظ

از نوشته هات برداشتی میاد که با این سن کمت خیلی گرفتار مذهبی و تبلیغات اخوندا روت تاثیر گذاشته اگه انرژیتو صرف مثائل مهمتری صرف کنی هم برای خودت وهم برای این ملت فقیر یا به قولی مصتضعف بازدهی بهتر خواهد داشت

سلام
برداشت شما از نوشته های من به من ثابت کرد که سن اندیشه و تفکر شما بسیار کمتر از مدرکیست که هم اکنون در دست دارید .
و شاید هم دلیل بیکاریتان تا امروز همین باشد دوست من !

شهرام جمعه 3 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 10:43 ق.ظ http://www.shahramclub.blogsky.com

سلام دوست عزیز.
جالب بود

ماه لی لی یکشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 03:07 ب.ظ http://abi-e-aram.blogfa.com

درود
وسرانجام
طلوع خواهیم کرد
در غروبی که دروغ
قصه اش را گفته است.

فرزانه دوشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 05:25 ب.ظ http://www.doniayefani.blogfa.com

سلاممم ...خیـــــــــلی قشنگ بود ...سبزباشی و خدایی ...یه جمله هم بگم : اسلام به ذات خود ندارد عیبی ****هر عیب که هست از مسلمانیه ماست .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد